7 Jun 2014

MAKARONI

Petang sabtu hari ni layan makaroni plak. Bahan dah lama beli, tp masa tak mengizinkan aku... bz women lah katakan.. cara aku.mudah ajer...janji bila makan maverles.. kalau ikut resepi aku, bawang putih, bawang merah dan buah tomato di potong dadu. Sedikit isi ayam dan sosej yang di cincang. Kalau nak tambah bahan lain pun orait gak. Ikut selera memasing lah kan. Sbb ini resepi aku, so ikut aku lah kan. Hehehehe.. 

mula2 tumis bawang putih. Kemudian masukkan bawang merah di ikuti ngan isi ayam dan sosej cincang. Masukkan sos prego dan sedikit air. Letak lah bahan perasa iku selera memasing. Biar kuah tu pekat sikit baru ummmppphh.
Ni lah rupenyer makaroni yang telah di rebus n di tos kan.pastikan betul2 kembang tau.
Rupe kuah makaroni tu. Nampak kuah ajer kan. Sebab segala isi ayam n sosej tadi mentap kat bawah kuah tu.
Jom... join aku mamam petang2 ni. So ptg dah makan ji, mlm kompen aku tak makan dah... yang pasti best.  Yang untung  jejiranlah. Rezki mereka lah tu...aku mmg suka camtu. Suka masak, pastu agihkan kat kekawan or jiran tetangga. Makan sikit ajer..

Tiada ulasan: