3 Jun 2014

JIWA NAN RAPUH


Ya Allah.... 
Kenapalah ngan hari ni? Entah kenapa tetiba jiwa aku terlalu rapuh untuk menahan segalanyer. Tetiba hati aku sayu, sedih dan sedikit pedih. Hati aku tetiba menjadi sensitif sekejap. Biarlah hati aku merajuk seketika dan biarlah aku sendiri yang memujuknyer. Aku tak perlukan sesiapa dan aku tak minta dipujuk. Biarkan ajer.Biarlah hati kembali normal sendiri. Benarlah kata pepatah... Setiap pertolongan yang kita pinta tak semestinyer sume orang mampu melakukan demi kita. Kalau buat pun mungkin dalam keterpaksaan dan bukan kerelaan hati. Walaupun kadang-kadang pertolongan yang dipinta bukanlah sebesar mana atau bukanlah memerlukan tenaga yang berat untuk melakukannyer... Hari ni aku belajar sesuatu dan pasti aku akan sentiasa ingatkan diri  aku. Selagi aku mampu lakukanlah sendiri, jangan mengharapkan pertolongan dan belas ihsan orang lain. ROSNANI... yakinlah kau. Yakinlah pada diri kau. KAU MAMPU LAKUKAN TANPA BANTUAN ORANG LAIN. U CAN DO IT. INSYAALLAH. Ya, selama ni memang aku tak pernah minta bantuan orang. Itu bukan sifat aku. Bagi aku watpe nak nyusahkan orang lain. Selagi aku mampu, aku akan usahakan sendiri sebab percaya atau tidak, kita akan lebih tahu menghargai dan lebih tahu nilai sesuatu yang atas usaha kita sendiri. Itu value sebenar... Apa sajer yang berlaku petang tadi aku mohon maaf, walau kecil di matamu tapi tanpa di sedari dia menusuk ke dalam hati aku....

Tiada ulasan: