18 Jun 2014

LABU MASAK LOMAK

Ini ajer yang sempat aku masak untuk dinner malam ni. Labu masak lemak, sambal hitam, ikan masin n telur masin. Memang cukup simple jer menu malam ni, tapi walau apapun pembuka selera aku adalah labu n sambal hitam tu. Sambal hitam ni kalau makan sahur di bulan pose pun sudah memadai bagi aku. Bagi sapa yang sama selera ngan tekak aku lah. Tekak kampung..actually dah lama tak masak labu ni. Otw balik rumah tengah drive dok pikir nak masak apalah aku hari ni. Tu blom bulan pose. Kalau bulan pose memang aku pebing pikirbmenu apa nal wat berbuka. Seboleh2nyer aku tak nak beli makanan kat pasar ramadhan. Bukan apa, kat tempat aku ni mahal cekik darah.Macam tahun2 lepas pun kalau aku singgah pasar ramadhan pun aku sekadar beli kuih muih jer. Sesekali kalau teringin nak minum air tebu, belilah.opssss... lain tajuk dah. Berbalik kisah mula2 tadi.  Balik rumah buka peti jumpa labu. Apa lg sohlah amirul pegi kedai belikan kelapa. Sudahnyer terhasillah menu camni. Apapun moga yg menjamu tu hepi dinner lah yer...

Tiada ulasan: