7 Nov 2013

SPM

SPM..Sijil Pelajaran Malaysia..hari ni 6.11.2013 bermulalah para pelajar menjawab soalan yang bakal membentuk masa depan seseorang. masa tgh drive ke tempat kerja pagi tadi, seperti biasa aku layan radio SURIA. topik pg ni pasal exam SPM. dengan tak semena2 aku terimbas kembali zaman aku menduduki SPM pada tahun 1995.  debaran tetap ada. yg pasti dlm diri waktu nak wat sehabis baik kerana inilah saat yg menentukan masa depan aku. walau x bp yakin, aku paksakan juga utk yakinkan diri aku bahawa AKU BOLEH. mana taknyee, aku rasa masa sekolah aku byk main dr belajar. kena.plak geng sekepala otak yg gilee2. mimi, noni, julia, azu, zuraidah antara geng2 aku. ingat lau waktu BI kami suka ponteng kelas. mulalah merayau n lepak kat tangga. cikgu pun x leh wat apa yg kelakarnyer anak murid tinggal dlm 10 org pun dia buat dek jee. tapi zaman sekolah adalah zaman yg paling seronok.bagi aku. lau blh d ulang nak aje aku ulang kembali. beebalik kisah SPM tadi. alhamdulillah ngan keputusan yg aku perolehi. dgn keputusan yg aku lakukan masa SPM aku menjadi akubyg sekarang. walau x lah sehebat mana, tp aku syukur sesangat padamu ya Allah. buat adik2 yg sedang berjuang study giler2 skrg ni, buatlah sehabis baik insyaallah bila kita berusaha sungguh2 pasti dpt hasil yg bagus. 

Tiada ulasan: