11 Nov 2013

HPPNK KUANTAN,PAHANG 2013 (1)

Setelah d jadual bos, aku di arahkan pergi ke KONTAN menjadi urusetia HPPNK (hari penternak peladang dan nelayan kebangsaan). Maka itu balik rumah bersidanglah ngan en.somi. Ok dia kasi pegi. Mlm masa kemas baju, kena lalui pemeriksaan KASTAM dl. Cek baju yg d bawa lulus @ tak.hehehhe. Sume ok.x seksi pun. Byk bw baju turun padanglah sayang. Pg khamis pg keje 1 keta ngan en.somi. Malas nak tinggal keta kat opis.sbb lama nak pegi KONTAN. takut gak apa2 hal jadi kat keta kan. Dlm kul 10.30 pg khamis aku n da geng memulakan perjalanan dr opis ke KONTAN. KL, aku tinggalkan sebentar. Singgah makan n solat kat RnR Temerloh dl. Sampai jer apa agaknyer yg aku nmpak? IKAN PATIN MASAK TEMPOYOK... adusss. My pebreb tu. Apa lg... sepinggan ngan nasi RM9.40. Perghh.. Berbaloi2 bila makan. lau kat rumah sah2 aku hirup kuah sampai licin. Best2...
Eerrgghh.. Alhamdulillah ngan rezki hari ni. Meneruskan perjalanan ke destinasi. Bila dah kenyang, masing2 mendiamkan diri, membatukan badan. Tinggallah en.deber melayan stering keta.hehehe

Tiada ulasan: