28 Jan 2014

MALANG TIDAK BERBAU

sajer nak citer kisah pagi td, otw aku nak ke tmpat keje. sepanjang jalan dari rumah sampai tol ok jer. sebaik kuar dr tol Putra Height mak aiiii... knp jalan jem sangat ni. ketiga2 lorong penuh ngan keta. dah terdetik dlm hati mesti ada xcden. selalunyer camtulah. mata aku terus ke meter minyak keta.alamakkkkk... matilah aku. aku budget minyak keta ngam2 sampai opis. jem ni blom tau sepanjang mana. mulalah nyesal kenapalah aku tak isi minyak smlm lg. signal minyak dah nyala. tawakal jerlah. aku tgk byk gak keta ikut laluan kecemasan, apalagi kasi signal kiri, kasi tekanlah pedal minyak ikut jer keta depan kat laluan kecemasan dgn muka x bersalahnyer. lebih kurang 1 km je jem rupanye. mmg tepat tekaan aku, ada xciden. 4 kenderaan yg terlibat yg sempat aku jeling2 tengok. blkg sekali lori 5 tan kot. tgh plak lori kecik sikit depan MPV dan yg paling kecil motosikal. masa melintasi kawasan saat aku tgk mangsa motosikal tu tetiba terkeluar dr mulut aku sorang diri. " Ya Allah kau selamatkan mangsa2 ini terutama yg motosikal" dan x semena2 bertakung air mata aku. .. mmg kesian ngan lelaki tu. kat atas jalan penuh ngan serpihan kaca. aku rasa kaca cermin MPV kot. kemek teruk gak MPV tu.  tu lah... kadang2 malang ni x berbau. kadang2 kita dah berhati2, tp org lain plak yg hentam kita. payah jgk kan.hati2 salah x hati2 pun salah. walau aku tidak mengenali mangsa sebagai insan yg punyai hati dan perasaan, aku mendoakan agar mangsa2 yg terlibat pagi td hanya mengalami kecederaan ringan n tiada apa2 yg serius. mangsa d bw ke spital putrajaya kot, sbb masa aku teruskan perjalanan ke.opis berselisih ngan ambulan HOSPITAL PUTRAJAYA.

Tiada ulasan: