21 Jul 2012

LANGKAH PERTAMA

 saje nak citer skit pengalaman pertama Amkirul ke Sek. Rendah. Tuhan permudahkan segala urusan dari penempatan ke sekolah baru hinggalah nak kejutkan amirul pagi2 sblm p skolah. Sblm ni Mirul kan PRA kat sekolah Presint 9 Putrajaya. sbb kami sefemly pindah ke Shah Alam, nak x nak anak2 kenalah tukar skolah gak. Mungkin exited agaknyer kejutkan Mirul amat mudah pagfi ni. Dengan sgl kelengkapan yg baru, teruja dia p skolah.
 Beratur seperti yg d arahkan oleh guru. Mirul mengikut surat di tmptkan dlm kelas 1 Mutiara.Budak depan Mirul ni agak ganaz skit perangainyerr.

 Cikgu soh duduk sbb tgk budak2 sume dah penat. mata mirul asyik dok pandang aku jer. takut aku tingal katanyer... 
 semua yang darjah 1 
 dah agak bosan aku rasa. adalah 2,3 budak yg start main kutip batu.
 tu dia... dah masuk kelas. mirul dok depan sekali. baguih2
 saat ajar nak beli makanan kat kantin skolah. risau gak mula2.
akhirnyer.. "Ibu aku blh beli air sendiri dah ibu" itulah kata2 mirul pada aku.Yes!! berjaya gak anak aku

Tiada ulasan: