24 Jul 2012

KENAPA AKHIRNYA BEGINI

Kisah dan teladan seorang sahabat yg meluahkan kpdku :
Dia ku kenal beberapa tahun sudah. mengenalimu satu anugerah. aku akui aku selesa berkawan ngan dia. dari sifat dia, tutur kata dia, perilaku dia, pendek kata sume pasal dia aku selesa. dulu, segala benda, segala rahsia akan diluahkan kpdku. kemana saje pasti ber2. dia susah aku turut merasainyer. tapi entah kenapa semenjak 2 menjak ni, aku rasa semacam terasing dari dia. dia tidak lg seperti yg aku kenal dulu. aku dapat rasakan ada sesuatu yang tersirat pada dia. kadang2 malas nak pk, tp terpk gak sbb dia sentiasa berada d hatiku .dia dah banyak berubah. Sedih, pilu, kecewa dan macam2 yg berlegar dalam kepala. mengapa begini penyudahnya. aku mula ingin membuang dan membenci dirinyer..tp aku tewas. aku tak mampu. hati wanita ku tidak sekuat mana. pernah ku katakan "kalau awak tak bersungguh nak kawan ngan saya, jgn cuba2 sentuh hati n perasaa saya. jgn awak bagi harapan pada saya, sbb sekali saya sayang awak, sy akan sayang n cintai awak sampai bila2. sekali awak hancurkan dan retakkanhati saya, bye2 lah ".  betullah kata pepatah sejauh mana perjalanan kita, bila sampai ke satu titik nokhtah, kita harus berhenti, pasrah, redha dan akhirnye mendiamkan diri. mungkin itu yg harus aku lakukan dan jalan yang terbaik. 
kalau dah lelaki, tetap lelaki. selidik punya selidik, rupa2nyer dia sedang rapat ngan org lain. patutlah dia buat aku camni. ok.. fine.cuma apa yg aku nak ckp kat pompuan tu nasib ko akan sama cam aku. mula2 kenal beselah. ayat mesti power beb!. berbunga2, memuji2. sms x akan henti. aku dah lalui sume tu.. cuma aku rasa sedikit terkilanlah sbb dia buat aku gini... tp biarlah.. aku anggap ini sume dugaan Tuhan untuk aku. mungkin jugak tuhan nak tunjukkan yang dia bukan calon suami yg baik untuk aku. aku akan cuba melupakan dia, membenci dia.kalau boleh aku ingin kembalikan masa lampau tu, agar aku x kenal dia. doa aku moga kalian ber2 bahagia ngan jalan yg korang buat n pilih sendiri.Apa yang tinggal bersamaku hanya kenangan yang terindah. akan tetap tersemat di hatiku. 

Tiada ulasan: