12 Apr 2010

TOKEY SATE



eh..eh.. cam pernah nengok pakwe ni. cam aku kenal jer. alamak laki aku rupanya.. hampir tak kenal aku dibuatnya..masa bila plak dia tukar profesion.. oooh. baru aku ingat.. ni masa hari jadi anak buah dia.tak silap aku 28.2.2010 baru ni. adalah buat majlis sikit2. habis 8 ekor ayam dijadikan korban (buat satey).sedap sateynya... mungkin sebab laki aku yang bakar kot.. (ada kaitan ker sedapnya satey ngan tukang kipas?. he..he.he.)



Ni bersama assistantnya.. nilah adik ipar laki aku, bapa kepada birthday boy. Kesian sampai kehausan dibuatnya angkara nak bakar satey. tapi takpe.yang penting semangat membara tu ada.kalau penat sangat, berhenti. kita minum dulu...















Daripada 8 ekor ayam,nilah jadinya setelah dikerjakan oleh adik ipar laki aku. Dari semalam tak tido bersekang mata dok menyucuk satey. cucuk biar betul.. tercucuk tangan sapa nak tanggung. sendiri mau ingat tu. tangan toksah cakaplah... habis semua kuning..tapi satey tu memang sedap. cicah plak kuah kacang yang aku tolong buatkan. lagi terangkat... sorrylah terpuji diri sendiri plak. tapi memang sedap pun...

Tiada ulasan: