30 Ogo 2017

SUPLEMEMT IBU DALAM PANTANG

Saje nak share ngan korang apa yang aku makan dalam tempoh berpantang anak ke5 aku kali ni. Xde dah aku membeli produk yang mahal2 macam aebelum2 ni. Beli yang mahal2 pun sama aje fungsinya. So dipendekkan citer aku beli set berpantang afiat. 
ESP tu memang dah lama aku minum. Banyak fungsinya. Bukan setakat untuk ibu berpantang. Tujuan asal aku minum ni untuk kuruskan badan. Munum susu ESP ni, dia membuatkan kita rasa kenyang. Jadi kuranglah sikit rasa nak menguyah tu. Selain tu bagi ibu2 yang menyusu plak dia membantu meransang susu ibu lebih banyak. Niat aku kali ni memamg nak anak aku minum sekurang2nya sampai usia 6 bulan secara ekslusif. 

Aku juga amalkan Vit C plus dah lama. Yang ni untuk kulit. Kasi kulit x kusam sgt. Nak cantik jugak kan. Ostemetrix tu untuk elakkan sembelit. Maklum ajeelah lepas2 bersalin ni, takut jugak kalau sembelit. Dengan luka lg nak kena jaga. Seriau wooooo.. Alhamdulillah dengan aku amalkannya segala proses berjalan dgn baik.

Pil jamu afiat tu selepas 20 hari bersalin baru aku makan. Jangan tanya kenapa, sebab dah arahan dia begitu. Nak makan awal2 pun aku tak berani jugak. Takut effect kat baby jer. Takut cirit baby plak. Paling last dan baru jugak aku amalkan ialah tablet femilac. Tablet ni untuk memperbanyakkan dan memeriahkan susu badan. Ternyata betul. Selepas aku amalkan banyaklah jugak susu badan aku. Selain itu dia memwkatkan susu ibu2. 

Tiada ulasan: