9 Jul 2014

BELIMBING BULUH

Adussss... kenapa waktu2 tengahari camni, dibulan pose ni tetiba aku teringin nak makan sambal ikan bilis ngan belimbing buluh ni. Agaknyer sebab perut tengah lapar kot. Semalam aku ngan member mintak kat BIG BOSS buah belimbing ni. Rumah dia ada banyak. So, pagi tadi adalah atas meja sikit sorang. Mulalah masing2 buka citer kisah masa zaman kanak2 dulu ngan belimbing ni. Aku dulu2 makan mentah camni je buah belimbing ni. Siap basuh bersih2 ambil garam halus letak atas tapak tangan cicah ngan belimbing ni. Sedap siottt.. walau masam2 masin sambil mata terkenyit2 habis gaklah 2,3 biji. Yang pasti petang ni akan aku buat sambal belimbing ni. Mudah jer sambal aku. Belimbing ni dalam 2 biji, ikan bilis n cili padi. Tumbuk ajerlah sume ni. Siaplah... makan wat berbuka. Perghhh... telan air liur aku di watnyer..

Tiada ulasan: