4 Apr 2012

KERETA ROSAK

Bila ingat2 balik kelakar kejadian masa ni. Kisahnyer hari tu bawa si danish checkup kat klinik Putrajaya. Dah siap sume pergilah ambil anak sulong n no 2 yg transit kat rumah jiran kuarter lama kat P9. sementara tunggu dlm keta tu, tetiba enjin keta aku boleh mati plak.. Dalam hati aku, lorrr.. kenapalah masa2 ni ko nak buat hal. sian kat anak2 aku ni lah. Aku cuba start 2,3 kali. x nak  gak keta aku hidup...Pilihan terakhir lepas aku soh  ke2 anak aku kuar aku tepon hubby akulah citer dari A-Z. Hubby plak mmg x leh kuar waktu2 kemuncak ni. dia pun call kekawan yg dok kat kuarter tu. Turunlah kekawannya yg aku kenal gak tlg nak hidupkan keta aku. tak berjaya gak.

Hubby kata tunggulah kat ctu sampai dia dtg. Last2 sampailah kul 5.45 ptg aku bertapa kat surau lama tu..Nasib baik gak anak2 aku x buat hal. Hubby dtg dengan sebotol petrol. Dia tuang dlm tangki. start keta.. hahahaha hidup plak. Hampeh. rupanyer minyak habis daaaa.. tp meter minyak separuh lg. Haaaa tolonglah. meter minyak rosak rupanyer. nasib baiklah x kena kat higway. kalau tak memang sian kat anak2 jer. kalau aku sorang x kisah. terus pg petronas isi minyak... patutlah aku perasan dah lama tak isi minyak.. kekeke

Tiada ulasan: