26 Nov 2014

LIPIS PUNYA KISAH

Keh pun orang lepeh gok..
Bete ke? Hanya meka yang bersuamikan lelaki lepeh ajer tahu takat mana keromantikan lelaki2 lepeh neh.
Pekat beno loghat kat bawoh neh. Keh pun orang lepeh, tp toklah sampai geneh..hehehehe
Love u KUALA LIPIS. Di sinilah aku dilahirkan, aku dibesarkan, tempat aku bermain, tempat mencari ilmu dan di sini juga tempat cintaku berputik...kikikiki..
Kenangan rumah rakit. Aku sempat merasa lepak kat rumah rakit ni. Zaman aku darjah 2 atau 3 tak silap. Masa tu rakan2 berniaga mak aku duduk sini. So aku plak berkawan ngan anak2 kawan mak aku. Merasalah di lambung ombak sungai bila ada bot lalu. Time air 'tohor' (paham tak?). Maksudnyer time air cetek, sampai ke tengah sungai aku pegi. Masa tu air sungai paras2 pinggang aku jer..
Ni adalah satu2nyer panggung wayang yang ada kat lipis masa dulu2. Aku sempat sekali kor masuk dalam ni. Layan citer hindustan tak silap aku. Sekarang tapak ni dah jadi bangunan perniagaan. Ada PUBLIC BANK, ada KFC dan kedai2 lain.

Tiada ulasan: