29 Dis 2013

MANA SATU NAK PILIH HP

Aduusss.. Pening gak kepala nak wat pilihan yg mana satu terbaik untuk aku. hati tu berkobar2 nak beli hp baru gak. Bukannyer apa. Hp aku skrg ni, akan berada kat aku masa bekerja jer. Bila balik rumah confirm jadi hak milik anak2. Sbb apa? Pakat dok main game. Sudahnyer aku tgk jerlah. Siaplah anak2 ku. Bila ibu sambar yg baru ni, mmg P&C k. Nobody can touch. Baru2 ni, aku wat status kat FB minta pendapat yg mana terbaik antara SAMSUNG NOTE2, NOTE3 dan SONY ERICCSON Z1 sbb yg 3 ni selalu bermain kat kepala aku. Tup2 member aku dl dah sambar samsung MEGA. hampeh...tul. tak aci camni. Aku yg bersungguh2 siang malam dok gogle kat internet mencari yg terbaik yg sesuai ngan aku ni x dpt2 lg. Sudahnyer inilah hasilnyer. Semua ni pendapat peribadi akulah. X semestinyer terbaik ngan aku juga terbaik buat kekawan kan. Sume tu pilihan masing2 n kesesuaian ngan apa yg kita nak. Cam aku, aku lebih kepada internet n camera. Cuma nak citer apa yg aku dpt hasil usaha penggogglelan aku. (Rosak dah bahasa aku kejekan)
ni sony ericcson Z1. Kelebihan dia dari segi cameralah. Agak sesuai gak ngan aku yg suka snap2 ni. Apa realiti yg kita nampak camtulah d dlm gambar ngan Z1 ni. Maklum sajelah 20 mp tu. Tp dari segi aplikasi samsung lg bagus. Lebih friendly user. Lagi satu Z1 ni waterproff. Campak jeelah dlm air. Insyaallah akan selamat. (tp lau akulah, walau kalis air sekalipun lau sengaja nak campak dalam air x mungkinlah kan) lainlah lau x sengaja. kalerpun cantik. Kaler yg aku minat tu cuma bateri dia jenis tanam dalam. Setengah org kata masalah sikit lau bateri jenis tanam ni. Lau rosak dgn body sekali kena masuk workshop. Lau yg bese tu kita tanggalkan ganti jer ngan bateri lain.paling x best bab hargalah. Setahu aku x lari dlm RM25++. cam x sanggup plak nak kuar sebegitu byk.
ni plak SAMSUNG GALAXY MEGA. yg ni mmg x tersenarai dlm pilihan aku pun. Tp sajer nak citer. Hp ni lah yg kawan opis aku sambar lbh awal dr aku. Apa lg, aku dpt tau terus aku soal siasat dia cam polis jumpa pesalah. Bila tgk depan mata n pengang, ooooooo kk.. Mmg aku x akan beli. Sbbnyer pertama agak besar ( lbh besar dr NOTE3) x mampu nak angkut ke hulu hilir. Ada yg tercicir nanti. Kedua camera 8 MP jer..... Tu cam hp yg aku pakai sekarang jer. So keputusannyer x payah citer panjang.reject.
haaaaa... Yg ni aku agak teruja sikit. Gambo atas ni NOTE2. antara yg akan jd hak milik aku. Bila dah usha punya usha rasanyer dah ok n sesuai sgt ngan wanita seperti aku ni. Maklum jerlah sebagai pompuan yg suka ngan laman2 sosial n dunia blogger ni aku perlukan segala kemudahan yg cangih2.(tp kdg2 semakin canggih bukan pandai guna pun) hargapun dlm RM15++ jer. Masih d peringkat mampu milik tu. Somi pun kata ok dah tu rose. Adoiiiiii... Tetiba hati blh berubah plak bila tgk NOTE3. Gamba kat bawak ni. Smart jer. mula2 aku ingatkan besarlah. Tp bila tgk kat kedai, cam ok jer. Cam cantik jer. Cam sesuai plak ngan aku. Lebih kurang ngan NOTE2 jer cuma dia upgrade jer lg. Member2 plak yg mana tau aku ni jenis giler bergambar ckp, sesuailah ngan aku. Camera pun mmg ok.cantik. X perlu nak edit2 dah lepas tu. Aku pernah test yg member pakai. Mmg tul camera dia mmg clear. 13 MP. Utk camera depan plak 2 MP. ok sangat dah tu lau d bandingkan ngan rege NOTE2, aku tambah lagi RM400 aku dpt NOTE3 yg aku nak. So di pendekkan citer confirm aku nak sambar SAMSUNG NOTE3.
ni sajer aku nak share link utk kekawan yg nak tgk apa kelebihan NOTE3 k http://paketblackberry.com/wp-content/uploads/harga-samsung-galaxy-note-2-N7100.jpg

Tiada ulasan: