21 Okt 2010

AIDILFITRI 2010 DI SPITAL PUTRAJAYA - PART AKHIR

Masuk hari ke-4 (10.9.10 - Jumaat)

Dipagi raye ni... semua ahli keluarga aku datang beraya kat dalam wad. Dari mak aku dan mak serta bapa mertua tiri, suami,anak-anak dan adik-adik ipar aku datang. Semuanya bemaafan di hospital.. Suami aku bawakan nasi himpit, kuah kacang dan rendang yang dia masak semalam. Emmm.. ok.. boleh tahan. Kira kalau terdesak tu, bolehlah jadi bidan terjun.Adik ipar aku plak bawakan lemang..Sian anak-anak aku beraye tanpa ibu disisi...

Alhamdulillah....
Syukur padamu Ya Allah

Selepas doktor round sebelah pagi tadi, doktor cakap Danish dah boleh buka oksigennya. Cuma tiub tu mungkin esok, sebab kat paru-paru Danish masih ada bunyi sikit. Sedut gaspun masih 4 jam sekali. Kulit dah semakin pulih.Cuma sian gak nengok Danish bila nurse sedut kahak dia. Menangis bagai nak rak. Tapi aku relakan demi untuk kebaikan Danish. Sebelah petang doktor cek kata Danish dah boleh sedut gas 6 jam sekali. Makin banyak perubahan pada Danish. Syukur sangat

Masuk hari ke-5 (11.9.2010 - Sabtu)
Tiub kat hidung gak dah boleh buka. Boleh bagi susu secara normal. Seronok aku, tak payahlah aku nak perah2 lagi. Nangis jer sumbat.... mesti diam anak aku ni.Hari ni bolehlah aku bawa Danish jalan-jalan. Sempatlah aku nengok cerekarama..

Masuk hari ke-6 (12.9.2010 - Ahad)
Berita gembira yang aku tak sabar nak khabarkan pada suami aku.. Yahoo.! Danish boleh kuar spital hari ni. Syukur Alhamdulillah.... Aku rindu sangat2 dah kat rumahku syurgaku...

Apapun... aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua doktor2, nurse2 dan semua staf wad 2C yang sentiasa memberikan perkhidmtan yang terbaik buat aku dan Danish sepanjang 6 hari 5 malam anakku di wad. Semoga korang kekalkan perkhidmatan sebegini sepanjang perkhidmatan kalian. Tiada apa yang dapat ku balas, sekadar ucapan terima kasih yang tak terhingga. Hanya tuhan yang membalasnya

Tiada ulasan: