22 Feb 2017

PENGAT PISANG PANAS

Hari ni nak citer pasal pengat pisang plak. Dah lama jugak aku tak melembutkan jemari membuat menu ni. Semua ni gara2 omak mertuo yang kasi 2 sisir pisang. Dalam dok pikir tak mungkin nak makan semuanyer mentah2 camtu. Masuk dapur cari bahan2 untuk sediakan pengat pisang. Yes... walaupun gula melaka ngan biji sagu xde, aku teruskan jugaklah dengan bahan2 yang ada. Demi nak kasi anak2 n abah anak2 makan, aku teruskan jua dengan bahan2 yang ada. Maka akhirnyer terhasillah jua seperiuk pengat pisang... Kerana agak banyak, seperti kebiasaan rezeki yang aku ada ni aku share2 ngan jiran tetangga yang terdekat. Sebagai menantu yang baik (cewah...), aku isi sebekas untuk serahan ke omak mertuo dan jiran sebelah rumah. Mintak maaplah untuk yang berpantang x sampai hati nak hantar ke rumah (adik ipar). Nanti kena sumpah plak. hahahhaha
Alhamdulillah puas hati sbb sekali buat licin. mudah keje aku nak basuh periuk. Yang paling seronok bila anak2 n en.asben memuji hasil jemariku. 
I LAP U lah baby..muah ceket

Tiada ulasan: