15 Mei 2012

HARI2 KU YANG PENAT

Bukan megeluh dan bukan merintih..tp sekadar untuk bercerita. 1 waktu dulu aku pernah menggunakan maid. masa tu ambil maid sbb kenangkan mak aku yg dah tua dan masih menjaga anak2 aku. Sian kat dia.. sempatlah guna dlm 6 bulan. Masa ada maid mmg senang sangatlah aku. Waktu tu rehjat aku cukup, utk ber FB pun byk.sume keje2 rumah aku soh dia jer yg buat. dah bayarkan... tp lau bab masak memasak ni mmg akulah yg masak. laki aku x nak makan apa saje yg maid aku msk.
Pastu, dlm bulan 4 aku terpaksa berhentikan maid, sbb x blh nak hidupkan permit. Umur dia dah lebih. So hingga sekarang kehidupan kami sefemly back 2 normal lah. Mmg penat nak cover 1 rumah yg agak besar. kalau untuk hr Isnin - Jumaat, kemas pun yg simple2 jer. sekadar sapu n mop lantai jer. itupun aku sapu waktu mlm, bangun pg baru mop. tu pun lau nampak kotor sangat. lau tak, xdelah aku mop. hehehe
Hari Sabtu - Ahad plak dah ada keje2 yg wajib. Sabtu tu lah aku nak iron baju2 sekolah anak, baju hubby n sendiri punya baju. Sabtu gaklah aku nak sapu laman rumah.  Ahad plak sibuk ngan bisnes apam plak...
huhuhu
timbul plak kekawan yg komen dulu aku selalu FB. tidak sekarang. camne aku nak berFB sakan. mase aku terlalu bernilai sekarang.. lau nak nilai ngan jongkong emas, masa aku lebih bernilai rasanyer... so pd kekawan FB aku, harap memahami yer

Tiada ulasan: